K2 vilken ska man välja?

Tack för svar!

ok, då ska jag utkik efter en sådan, hittar ingen nu när jag letade dock.

Men om jag tolkar ditt svar rätt så ska jag hellre vänta på en begagnad VKV än att köpa någon av ovan? Utveckla gärna svaret, jag är gröngöling men samtidigt ivrig. Har jag väl bestämt mig så vill jag inte vänta :)

Hittar du en begagnad K2 Anita så slå till direkt, men det är klart att det funkar med andra K2-or också, det är inte så himla noga huvudsaken är att man kommer ut på sjön. Jag har paddlat mycket K2 med barnen från de var ca 1 år gamla, det funkade jättebra. Jag byggde ett litet hus av plexiglas som skydd över främre sittbrunnen, utan det så blev de blöta av stänket från paddeln. 5-åringen vill säkert ha en egen paddel och paddla med.
Det går att paddla en K2-a själv, men räkna med att du kommer att vilja ha en K1-a också om du blir biten av paddlingen. Och sen nåra till.......

Det är ingen höjdare att paddla K2 ensam, tyngdpunkten kommer fel och man får stora problem med kurshållningen i sidvind.
Det går att lösa genom att lasta så att hund plus ballast motsvarar 2 personer, men det blir en tung kajak att hantera.
Ok, jo det var lite det jag misstänkte.

kanske är bättre med en K3:a så kan man sitta i mitten, men kanske dåligt med benutrymme där.
En Melker örskär kanske?

Senast ändrad:

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips