Kök för matlagning, råd och dåd önskas

Hej
Har läst trådar om olika kök men jag är fortfarande osäker på vad jag ska införskaffa. Tänkte att jag beskriver vad jag ska använda det till så kanske någon har lite tips. Jag har Trangiakök, Omnifuel, toppmonterat gaskök men saknar följande
Söker ett kök för användning huvudsakligen sommartid på dagsturer då jag vill laga god mat, oftast med stekpanna, koka riktigt kaffe osv
Tror att jag söker ett gaskök (multifuel?) som står fristående för stabiliteten med bred låga, är ochså nyfiken om det finns andra stekpannor än Trangia, typ med värmeväxlare i storlek runt minst 20-25 cm i diameter, givetvis intressant med en effektiv gryta i storlek 1- 1 1/2 liter.
Låg vikt är bra så man kan bära mer god mat..
Har ni några tips och idéer
Mvh Magnus

Kanske Primus Gravity EF motsvarar vad du söker? Tror inte stekpannor med värmeväxlare är en bra idé, då det innebär ojämn värme vid stekning (alltför hög värme ovanför värmeväxlaren);)

Har vikten på köket mindre betydelse, kan detta vara ett alternativ:
http://www.jula.se/gaskok-769019

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Köp eller bygg ett vedkök, mysigare än så blir det inte. Jag och en kompis var ute idag och jag lagade lite omelett samt kokade kaffe och vi hade köket igång i över en timme på 1 st ved klabb.
Att laga mat över öppen eld, även om den är begränsad i en plåtburk är betydligt trevligare än både gas eller bensin.
Jag har ett sånt här kök och en sån här kastrull och är riktigt förnöjd med dessa.

Mest dagsturer sommartid tycker jag låter som ett klockrent gaskök. Optimus har ett lätt fristående gaskök som heter Vega. Jag har en föregångare (Stella) som jag är nöjd med. Trangia med gasbrännare är heller inte fel, tyngre men stabilare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips