• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klättra på Gotland i sommar

Jag kommer att vara på Gotland under några veckor i juli i sommar, både i Visby och på Östergarnslandet och letar någon/några att klättra med. Jag har bil & rep och hyfsat bra koll på var det finns bra klättring på denna kalkstensö. Maila gärna mig om du kommer vara på ön och är sugen på att dra ut å klättra!

/Louise
Mail: louise@c2management.se

Hej,

Jag kommer att jobba på ön hela sommaren (Ljugarn) å vill väldans gärna ut och klänga lite.

/ Sandra sandralenholm@yahoo.com

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Gotland v.30

Hej,
Jag är en tjej som älskar klättring och som skall ner till Chamonix i slutet av juli för att klänga i berg. Men innan dess kommer jag att vara på Gotland mellan 18-24 juli och klättrar gärna ett par dagar som uppladdning. Ring mig gärna på 070-6730076 om du har lust. Jag tar med mig min utrustning ner.

Hälsningar,
Nina Plank

Jag kommer att vara på Gotland 24/7-31/7 och klättrar gärna nån dag. Maila mig om ni vill ha nån att klättra med.

Gotland v31

Är på Gotland v31. Tänkte klättra på galgberget då det är det enda jag känner till på ön. Någon som känner till några andra bra ställen?

Maila gärna mig om någon som vill hänga på.

Fredrik

Gotlandsklättring

Efter 1 vecka på Gotland då det var så himla varmt så att det kändes som att man inte orkade göra annat än bada, sola och allmänt slappa runt kan jag tipsa om ett nice kalkbrott där man kan kombinera friklättring och bad. Det ligger ovanför Slite på nordöstra Gotland. Hör av er om det är nån som vill ha vägbeskrivning.

Förståligt att klätterplanen låg nere. Det har varit hysteriskt varmt. Den där vägbeskrivningen tar jag gärna emot.

/S

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips