Kläder för storvuxna?

Hej, sökt länge efter väst, tunn regnjacka och vandringsbyxor till mig som är 190 och väger 160kg. Är väldigt bredaxlad och har svårt att hitta kläder. Ingen som råkar ha samma underbara byggnad som jag och köpt kläder etc online?

Alla tips emottages tacksamt : )

Dave
 
Har du kollat Itab? De har stort utbud av storlekar och är kända för ganska vid passform.
Jag är långsmal och hittar lätt kläder där.

Kolla till exempel på deras Packaway-jacka som är väldigt prisvärd bland lätta regnjackor (används av många här på forumet):
http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16288&plats_id=1386

Large är lagom lång för mig, och har marginaler i vidd. Det finns även XL och XXL så du borde kunna hitta en till dig.
 
Har du kollat Itab? De har stort utbud av storlekar och är kända för ganska vid passform.
Jag är långsmal och hittar lätt kläder där.

Kolla till exempel på deras Packaway-jacka som är väldigt prisvärd bland lätta regnjackor (används av många här på forumet):
http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16288&plats_id=1386

Large är lagom lång för mig, och har marginaler i vidd. Det finns även XL och XXL så du borde kunna hitta en till dig.

Sorry Martin men jag är också 190 lång och väger mindre än 160, jag har inte hittat någon storlek på ITAB som passa mig.
Problemet är att storlekar i L, XL mm är olika beroende på fabrikat, sist jag handlade online jämförde jag två byxor med samma vidd i cm den ena var märkt 4XL den andra 6XL.
Det är ett h-vete att hitta friluftskläder då man är både lång och grov.
 
Sorry Martin men jag är också 190 lång och väger mindre än 160, jag har inte hittat någon storlek på ITAB som passa mig.
Problemet är att storlekar i L, XL mm är olika beroende på fabrikat, sist jag handlade online jämförde jag två byxor med samma vidd i cm den ena var märkt 4XL den andra 6XL.
Det är ett h-vete att hitta friluftskläder då man är både lång och grov.

Exakt som du säger Leif, vi gigantiska vikingar får börja sy våra egna kläder. . . : )
 
Försvarets grejer finns i nästan alla storlekar (dom är rymliga) men man vill ju inte alltid vara grönspräcklig
 
Försvarets grejer finns i nästan alla storlekar (dom är rymliga) men man vill ju inte alltid vara grönspräcklig

Jo det är sant, dock har jag dem alla och har burit dem ett par år nu... Så jag tänkte byta upp mig. Ska nog börja söka på andra sidan vattnet. Där hittade jag en campingstol med reclinerdel för fötterna som tålde 400 kg : )
 
Sorry Martin men jag är också 190 lång och väger mindre än 160, jag har inte hittat någon storlek på ITAB som passa mig.

Ja, när man ser vilka storlekar de har så verkar Itab bäst för oss som är långsmala och för dem som är korttjocka. Är man fullvuxen åt alla håll kanske det är svårare.

Det är inte kul att känna att tillverkarna skiter i en när man ska köpa saker. Jag har det problemet med skor.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Novisenvidspisen Tåliga kläder för skogen Kläder 16
Elvah Luktfri impregnering av kläder Kläder 0
gundj Söker myggsäkra kläder. Kläder 9
Livetiskuggan Storlekstabell kläder Kläder 3
_Mirella_ Hjälp att välja kläder Kläder 22
Likelaika Taiga kläder Kläder 2
Nyburgaren Insektsmedel att impregnera kläder med? Var finns det? Kläder 26
Jonsey Råd om kläder för vinterfjälltur Kläder 21
qy Hur man väljer kläder för vandringar Kläder 1
poijjan Kläder för 9 dagars fjällvandring, hjälp Kläder 12
sanoj89 För lite kläder för fjälltur? Kläder 8
ulfhe Merinoull-kläder Kläder 21
Tundraman Kläder för turskidåkning i fjällen... Kläder 21
rJohansson Få bort noppar från ull kläder? Kläder 4
85662 Pris för lagning av kläder hos Fjällräven? Kläder 2
rJohansson Förvara kläder i ca 1-2år? Kläder 15
sofus81 Nya kläder inför sommarens vandringar Kläder 18
sloman Kläder vid lägerelden Kläder 8
rJohansson merinoull kläder och galgar? Kläder 5
thomas.vastervik Bambu kläder Kläder 25
Alejandr0 Vad skulle ni specifikt använda för kläder för en augustivandring i Kebnekajse? Kläder 15
Riddleo Kläder för vandring och friluftsliv. Kläder 10
Davva2 Snygga UL-kläder som också kan användas som citykläder i varmare länder Kläder 25
Chrabban Kläder till vandringen Kläder 29
Tritorn Storlek på Mammut kläder Kläder 10
maria83 Råd: Kläder i Abisko i feb Kläder 7
lina__85__hotmail.com Kläder för inkaleden? Kläder 7
Mekaren Hjälp med kläder och material i vinterjacka Kläder 4
Jörgen64 Kläder av siden Kläder 4
GAVIAARCTICA Miljövänliga, klimatsmarta och etiska kläder Kläder 47
djungelPete Windy Peak kläder? Kläder 0
jotho Tar gärna emot tips på vind/myggtäta kläder. Kläder 15
n1ghtcrawler Black Diamond släpper kläder Kläder 0
baffinguarapo kläder på vintervandring? Kläder 12
3056Claesson Impregnering kläder Kläder 1
Bulingen Regntäta kläder med andasmembran är bara nys/skröna/lurendrejeri! Kläder 127
Glännman Kläder Sarek v.30-31 Kläder 4
Stfn Kläder för lång överkropp Kläder 6
erik555 Hur mycket kläder? Kläder 8
Svenofuch SilverShield-kläder med ZeroLoft aerogel Kläder 3
Mattias1981 Imprenex sportwax till kläder?? Kläder 0
samuel99 Kläder för tropisk värme? Kläder 19
everest4ever Kläder Kläder 1
kälkåkarn Kvaliten över Norrönas kläder? Era erfarenheter Kläder 9
espirituosa Kläder för Kebnekaise i augusti Kläder 6
Foss Kläder (underställ) till Öppet spår Kläder 0
såg lite varma och biliga kläder för kylan Kläder 29
sanna.h Kläder för vandring Kläder 5
everest4ever kläder stadium? Kläder 3
Delpero Märkesval kläder och skor? Kläder 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.