Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
1.2 kg väger min Fjällräven 60L med mes.
[Om man Kompletterar med 30l påse nere + 30 l uppe (med förlängare) så kommer man långt.]
Vore intressant att veta hur många som fortfarande
tycker att det gamla systemet funkar bra.
Kanske en tråd för ett annat forum...
Samma lokal som Trapper, Sturegatan 14, nere i källaren. Vid Bil&Traktor, om det hjälper. Det heter Uteliv. Dålig skyltning måste jag säga men en stor röd skylt på en stolpe med "14" kan du nog inte missa.
Samma lokal som Trapper, Sturegatan 14, nere i källaren. Vid Bil&Traktor, om det hjälper. Det heter Uteliv. Dålig skyltning måste jag säga men en stor röd skylt på en stolpe med "14" kan du nog inte missa.
Både jag och min flickvän är ägare av Karrimor Jaguar, en säck som är helt suverän. De är oerhört stryktåliga och är också sköna att bära. De väger dock runt 2800g.
Jo det är det verkligen (den är 55-75L). Därför gick jag och köpte mig en Berghaus Atlas som verkar vara precis vad jag egentligen ville ha. CMM Online (Offline?) tog 3 månader på sig så jag har inte hunnit använda den än.
Min Karrimor är dock såpass skön att det har känts värt den extra vikten även om den inte är lika flexibel. Med längre vandringar och mer skrymmande packning (såsom knäckebröd och chips ) var det ändå dags att se sig om efter en större säck så man kan ha tältet i säcken redan från dag 1.
Känslan av att skida ut bland Svalbards till synes ändlösa glaciärer med en maximalt lastad pulka är svårslagen. Expeditionen sträckte sig över 600 ...
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer