Karrimor

Jag är på jakt efter en fjällryggsäck till vettigt pris, har hittat ett intressant alternativ i Karrimor cougar 60-85. Alltså justerbar volym.
Är det någon som har testat denna och kan risa eller rosa den? Kanske finns några andra säckar med liknande prestanda? Jag behöver normalt ca 65l säck, men man vet ju aldrig hur mycket kniivmaterial man hittar på fjället ;-)
 
Ett bra val...

Jag köpte in ett gäng med Karrimor cougar säckar till en ledarskapsutbildning i höstas. Alla i gruppen gillade säcken. Väl fungerade bärsystem som man lätt kan justera till det flesta rygglängder. Materialet i säcken har en god kvalité och sömnaden verkar vara riktigt bra. Det jag kan tycka är mindre bra är höftbältet som är lite för kort för dom som är lite större över höften. Med det är ett problem på alla Karrimor säckar!

Helt enkelt en bra säck till ett riktigt bra pris.

//Micke
 
Jag har en Karrimor sedan ca 1 âr tillbaka, dock inte den modell du námner, utan en mindre variant (Peak Airspace 30-35). Jag är mycket nöjd med funktion, komfort och kvalitet (material, sömmar) hittils.

Mvh / Mats
 
Hej!
Jag har en Karrimor Bobcat 60 sedan något/några år tillbaka. Fungerat mycket bra. Bra hållbarhet och ganska lätt. Helnöjd!
//p-a
 
Hade länge en Karrimor Jaguar 85 liter, och har bara gott att säga. SA-systemet är överlägset alla andra bärsystem när det gäller att snabbt kunna tillpassa det. Rygglängden exempelvis kan tillpassas under gång! (Håller annars med om att polstringen på höftbältet är väl kort.)

Dessutom hade jag livstidsgaranti på materialet i säcken, och vad livstid innebär vet jag inte (min eller säckens?) men de byter ut trasiga delar utan kostnad i det oändliga vad det verkar!

/ G
 
Re: Ett bra val...

MikeMike; sa:
...
Det jag kan tycka är mindre bra är höftbältet som är lite för kort för dom som är lite större över höften. Med det är ett problem på alla Karrimor säckar!
...

Jag har en Karrimor Jaguar 70-95 vars höftbälte är i största laget, men det kanske säger mer om mig än om ryggsäcken. I övrigt är jag nöjd med den.
 
Karrimor är bra

Både jag och min flickvän är ägare av Karrimor Jaguar, en säck som är helt suverän. De är oerhört stryktåliga och är också sköna att bära. De väger dock runt 2800g.

Är man intresserad av Karrimor kan det vara värt några hundralappar att kolla in http://www.cmmonline.co.uk som bl a säljer Karrimor Bobcat 60-65L för 40 pund (och 65L för bara 34.99).
Fler än jag hade problem med CMM Online i somras, men beställer man bara med god framförhållning borde det inte vara några problem.
 
Re: Karrimor är bra

boran; sa:
Både jag och min flickvän är ägare av Karrimor Jaguar, en säck som är helt suverän. De är oerhört stryktåliga och är också sköna att bära. De väger dock runt 2800g.

2800g för en 65-70l rygga? E det inte väldigt tungt för så lite volym?
 
Finns det någon annan liknande säck som är lättare och inte kostar en förmögenhet?
Jag är inte beredd att lägga 2000:- extra för att spara ett halvkilo.
 
En Berghaus Vulcan/Atlas ligger runt 2300g för 100l och rippar du den så har du en 80l rygga på 1900g..


.
[Ändrat av FJS90/91 2003-12-10 kl 13:59]
 
FJS90/91; sa:
En Berghaus Vulcan/Atlas ligger runt 2300g för 100l och rippar du den så har du en 80l rygga på 1900g..


.
[Ändrat av FJS90/91 2003-12-10 kl 13:59]

Enligt recons hemsida så väger nämnda säckar 2900 g.
Karrimor cougar väger 2700 g.

Hur är bärsystemet på Berghaussäckarna?
Finns dessa i butik någonstans i Luleåområdet?
Jag vill ju gärna titta och känna och smaka på säcken för att inte köpa grisen i säcken, om man säger så.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.