Karrimor

1.2 kg väger min Fjällräven 60L med mes.
[Om man Kompletterar med 30l påse nere + 30 l uppe (med förlängare) så kommer man långt.]
Vore intressant att veta hur många som fortfarande
tycker att det gamla systemet funkar bra.
Kanske en tråd för ett annat forum...
 
Samma lokal som Trapper, Sturegatan 14, nere i källaren. Vid Bil&Traktor, om det hjälper. Det heter Uteliv. Dålig skyltning måste jag säga men en stor röd skylt på en stolpe med "14" kan du nog inte missa.
 
lapetter; sa:
Samma lokal som Trapper, Sturegatan 14, nere i källaren. Vid Bil&Traktor, om det hjälper. Det heter Uteliv. Dålig skyltning måste jag säga men en stor röd skylt på en stolpe med "14" kan du nog inte missa.

Tackar!
Då vet jag på ett ungefär var det ligger.
 
Re: Re: Karrimor är bra

FJS90/91; sa:
boran; sa:
Både jag och min flickvän är ägare av Karrimor Jaguar, en säck som är helt suverän. De är oerhört stryktåliga och är också sköna att bära. De väger dock runt 2800g.
2800g för en 65-70l rygga? E det inte väldigt tungt för så lite volym?

Jo det är det verkligen (den är 55-75L). Därför gick jag och köpte mig en Berghaus Atlas som verkar vara precis vad jag egentligen ville ha. CMM Online (Offline?) tog 3 månader på sig så jag har inte hunnit använda den än.

Min Karrimor är dock såpass skön att det har känts värt den extra vikten även om den inte är lika flexibel. Med längre vandringar och mer skrymmande packning (såsom knäckebröd och chips :) ) var det ändå dags att se sig om efter en större säck så man kan ha tältet i säcken redan från dag 1.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.