Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
(hur ska jag göra, nästa inlägg blir nr:3000.. usch!! man kanske borde döda detta kontot och skapa ett nytt med 0 inlägg, 3000 inlägg är lite otäckt..)
Tror att jag skall byta ut min kokpanna mot en kaffepress bara för att då har jag fler mörka kaffesorter att välja på tex Zoegas.
Och ärligt talat tycker jag att Zoegas snart har samma kult/nörd-stämpel i friluftssammanhang som Hilleberg och Lundhag. Allt jag gillar verkar få den stämpeln *L*.
Och ärligt talat tycker jag att Zoegas snart har samma kult/nörd-stämpel i friluftssammanhang som Hilleberg och Lundhag. Allt jag gillar verkar få den stämpeln *L*.
Fast jag tycker det brukar vara lite snålt med kaffe malet för press... Zoegas Mollbergs blandning finns t ex, vad jag vet, inte så grovt. (Å andra sidan har ju Zoegas kvarnar i vissa butiker.)
Man kan ju alltid kila iväg till det lokala kaffehaket och tjacka lite spännande grejer... Det enda jag saknar från Skövde -- Record...
jag redigerade om lite snabbt -- kaffet är väl Kahl men butiken heter Record, tror jag. (Men rätta mig om jag har fel...) Ville pusha lite för den, personalen är trevlig o kunnig!
Du har så rätt så. Record - med mycket trevlig och kunnig personal. Tror jag går ner och köper mig ett kvartskilo Cafe Inferno och lite annat gott till helgen.
Vad gäller gott kaffe så tycker jag att man ska mala själv. Iaf hemma, i skogen kan det bli lite bökigt.
Någon som har ett bra tips på en UL-kaffekvarn?