Vad stopar er fran dena analys?
Att jag inte har en aning om vad som hände. Och att jag definitivt inte är kvalificerad att bedöma andras val i den miljön.
Däremot drar jag gärna nytta av andras analyser.
Vad stopar er fran dena analys?
Tja lardomen ar val att det ar falrligt att klattra med fixrep samt att befinna sig pa hoga berg typ K2. Alla som var dar visste rimligen vad de syssla med och tillskillnad fran vad Fredrik verkar tro sa komer inga dokumentarer eller andra analyser att andra pa det faktum att objektiva faror existear i bergen.
Titta pa Everest 96 och i dag. Vad gors annorlunda? Inget. En storm en dag och det skulle sluta minst lika illa.
Utan att kunna veta vad Fredrik tror/tänker/tycker, så tror jag inte att det är det han är ute efter. Oavsett vad man tycker om honom, så är han konsekvent (i varje fall tillräckligt) i hur han kommunicerar för att få "sin" story som den "officiella". I dagens mediabrus där "femtioelva" olika "stories" beskriver "samma" situation, så är den typen av konsekventa kommunicerande ett vinnande koncept.
Från min sida är detta bara ett konstaterande, inte ett ställningstagande för eller mot någondera part.
Sedan tcker jag ni ska undvika att spekulera i vilka som var bra nog pa K2 i sommras ni vet inget om det ocg Fredriks uttalande ger jag inte mycket for. Han klagar pa Pakistanska barare men faktum ar att han drog in en av dessa i en meningslos operation och dessutom skulle han aldrig natt C4 utan dessa fattiga barare sa lite odmjukhet skulle inte vara fel.
Dessa stora expeditioner med fasta rep, lager ar farliga. De bygger pa att folk ska forslas upp pa berget inte pa att det ar duktiga nog att gor det snabt och latt. Titta pa Babanov som gjorde 2 st 8000 metare pa 3 veckor och vi NYA STENHARDA leder nu i sommras. Light and fast. Inget tjafs.
Ungefär noll...Seriost hur kul later det att sta 2 timmar vid Hillarys Step och vanta pa en bunt idioter?
Ja det är nog sa, alla andra är idioterMin poang ar val den att aker man till K2 och Everest sa far man kallt rakna med problem sa som overbefolkning och olyckor som hander pga av overbefolkning. Seriost hur kul later det att sta 2 timmar vid Hillarys Step och vanta pa en bunt idioter?