Järnnätter och sovsäck

Eller en Irish coffee innan man går och lägger sig, då blir man varm inombords och sover gott
Bra tips! På vinterturer har jag alltid chokladbollar. Om jag skulle frysa på natten så äter jag ett par stycken, det brukar hjälpa något.

Jag skippar kokos/pärlsocker så slipper jag få det i hela tältet. Men kanske borde jag prova med whisky i nästa gång?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Nja, alkohol vidgar de ytliga blodkärlen och man känner sig tillfälligt varmare, men förlorar mer kroppsvärme i längden. *

* Fattar att det är på skoj, men säkrast att vara tydlig med tanke på att vem som helst kan läsa Forum.
Den effekten blir kanske inte så stor på just irishcoffee-chokladbollar då den maximala mängden sprit som en chokladboll kan innehålla utan att förlora konsistensen ändå är rätt liten.**

** det blir alltid roligare om man tar skojet på allvar

Den effekten blir kanske inte så stor på just irishcoffee-chokladbollar då den maximala mängden sprit som en chokladboll kan innehålla utan att förlora konsistensen ändå är rätt liten.**

** det blir alltid roligare om man tar skojet på allvar
OT skoj (forts)
Tja, proportionerna mellan kaffe och whisky i Irish coffee lär vara valfria ;)

Tänkte osökt på det rom-spetsade te som man bjuds på i slovakiska fjällstugor, om man hjälpt till att bära upp lite av deras förnödenhetsförråd (det är enda sättet att få dit det).
Skulle nog snarast kalla det för te-spetsad rom.
Förlåt TS, ska sluta nu.

HasseQ

Temp. avstängd
Varm chokladdryck med Rom ! När man åker skidor i Frankrike. Mums. Men kan kanske hjälpa här hemma oxå, om man lämnat bästa sovsäcken hemma --- !

Varm chokladdryck med Rom ! När man åker skidor i Frankrike. Mums. Men kan kanske hjälpa här hemma oxå, om man lämnat bästa sovsäcken hemma --- !
Eller om någon har en skvätt Stroh Rum 80% från skidresan i St Anton, den är det fart i, det finns givetvis alkoholfria alternativ, om man vill frysa

Fördelen med Caravan CombiDeLuxe (och liknande) är att de där sommar-järn-nätterna
då man tagit sitt järn - som kompenserande balans - så sätter man sedan på yttersäcken!
Så kalla järnnätter så det inte räcker råkar man inte ut för i svenska fjäll... :unsure:
/Odd

Brukar köra på sommarsäcken från juni typ, en fjällräven light nånting på +10 i komfort och har en ikea-liner med i kajaken om det skulle behövas. Sen Merinoställ, mössa och vantar också. Kan inte minnas att jag frusit.

Vår och höst tar jag 3-säsongarn och samma för sommaren i fjällen.

Brukar köra på sommarsäcken från juni typ, en fjällräven light nånting på +10 i komfort och har en ikea-liner med i kajaken om det skulle behövas. Sen Merinoställ, mössa och vantar också. Kan inte minnas att jag frusit.

Vår och höst tar jag 3-säsongarn och samma för sommaren i fjällen.
Fjällräven Funäs Lite hette den visst och har +13 i komfort. 500 gr.
har för mig att jag köpte den för att kunna dubbla 3-säsongssäcken om jag skulle ut på vintern

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips