Jämtlandstriangeln

Hej vänner,

jag och en vän skall vandra där nästa helg för första gången. Är det spade med som gäller eller finns det dass vid vindskydd ngnstans? Tänkte mest på att det är en av Sveriges populäraste leder/signaturled, att den lyxen kanske fanns...

Vidare undrar jag lite kring vad, generellt sett så bör det inte vara det om jag förstår saken rätt (men kan uppstå vid tungt regn)?

Kommer säkert på lite fler frågor..........

Jag har rätt så klara minnen av att det faktiskt finns dass vid vindskydden där. Inga vad, men på något ställe finns det stenar utlagda över en bäck, som man ska gå på. Det blir väl knappast så mycket vatten vid den här tiden på året.
God tur!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Du har dass och service vid fjällstationerna som är öppna då, tror dom stänger helgen efter din planerade tur.

Japp det förstår jag, jag tänkte mest om det fanns längs vindskydd under vägen mellan stationerna. Tack för din återkoppling!

Men jag får införskaffa en spade då, med tanke på kort varsel så kanske jag bör handla i en butik. Ngn som vet i Göteborgstrakten, lättvikt är ju såklart att föredra. Fjällsport kanske.

Japp det förstår jag, jag tänkte mest om det fanns längs vindskydd under vägen mellan stationerna. Tack för din återkoppling!

Men jag får införskaffa en spade då, med tanke på kort varsel så kanske jag bör handla i en butik. Ngn som vet i Göteborgstrakten, lättvikt är ju såklart att föredra. Fjällsport kanske.
Vilken Biltema, Jula, trädgårdsbutik som helst har lämpliga spadar.

Morakniv är funkis, eller stämkniv. De är stenhårt att gräva utanför trädgårdslandet så en planteringsspade är ofta långsammare, dyrare och tyngre än en morakniv. Själv tog jag bara en bit aluminium från en gammal ryggsäck (innerram) ca 30x3x250mm. Böjde ena änden som handtag och vässade den andra

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips