Inlines på Gärdet och Djurgården

Hej.

Har fått låna ett par inlines och skulle vilja pröva dessa på Gärdet eller Djurgården i Stockholm. Är det någon som kan tipsa mig om någon bra runda helst med någorlunda jämn asfalt och kanske inte allt för mycket trafik.

Tack / Gustaf

Dåliga vägar

Tyvärr gustaf, det är inte någon vidare bra asfalt ute på Djurgår´n. Har åkt där ett par ggr själv utan att lyckas särskilt bra. Däremot kan jag rekommendera att ta en tur längs Söder-Mälarstrand, och kanske ev. runt hela Riddarfjärden ! Nackdelen är på Norr-Mälarstrand; många människor som solar och badar på den sidan, och när man åker på cykelbanan där kan det bli trångt bland alla cyklister och andra. Ha en trevlig inlines-sommar ! MVH Håkan

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för svaret.

Hur är kvaliteten på de delvis bilfria vägarna på Norra Djurgården (Linjansskogen, Ladugårdsgärde, Universitetet och Lappkärret)?

Gustaf

Stora Skuggans väg och Fiskartorpsvägen är godkända båda två, men inte mer. På sina ställen finns det fin och jämn asfalt, men över lag är det rätt knaggligt. Dock så är det en fin tur, särskilt på kvällarna.

I Lill-Jansskogen har jag inte åkt så mycket, men de asfaltssnuttar jag åkt på där var inte så bra.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips