Inlines på Gärdet och Djurgården

Hej.

Har fått låna ett par inlines och skulle vilja pröva dessa på Gärdet eller Djurgården i Stockholm. Är det någon som kan tipsa mig om någon bra runda helst med någorlunda jämn asfalt och kanske inte allt för mycket trafik.

Tack / Gustaf

Dåliga vägar

Tyvärr gustaf, det är inte någon vidare bra asfalt ute på Djurgår´n. Har åkt där ett par ggr själv utan att lyckas särskilt bra. Däremot kan jag rekommendera att ta en tur längs Söder-Mälarstrand, och kanske ev. runt hela Riddarfjärden ! Nackdelen är på Norr-Mälarstrand; många människor som solar och badar på den sidan, och när man åker på cykelbanan där kan det bli trångt bland alla cyklister och andra. Ha en trevlig inlines-sommar ! MVH Håkan

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Tack för svaret.

Hur är kvaliteten på de delvis bilfria vägarna på Norra Djurgården (Linjansskogen, Ladugårdsgärde, Universitetet och Lappkärret)?

Gustaf

Stora Skuggans väg och Fiskartorpsvägen är godkända båda två, men inte mer. På sina ställen finns det fin och jämn asfalt, men över lag är det rätt knaggligt. Dock så är det en fin tur, särskilt på kvällarna.

I Lill-Jansskogen har jag inte åkt så mycket, men de asfaltssnuttar jag åkt på där var inte så bra.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips