Importör av Garmin?

Hej allesammans!
Tänkte be min lokale sporthandlare ta hem en Garmin GPS. Han säljer normalt inte sådana prylar. Min fråga är därför: Vem är importör/generalagent för dessa prylar i sverige. Svara gärna med telefonnr/adress.

Ha det!
Anders

Sportmanship!

ADRESS & TELEFON

SPORTMANSHIP AB
Box 53
427 22 Billdal

Besöksadress:
Bolshedensind.v.30, Billdal

Kläder/Konfektion
Tel: 031-939400
Fax: 031-913231

Marinelektronik
Tel: 0200-252020
Fax: 031-913383

Elektronik
info@sportmanship.se

Lewmar
martin.lindgren@sportmanship.se

Gummibåtar
peter.welinder@sportmanship.se

North Sails
andreas.karlsson@sportmanship.se

O´Neill
neil.croxton@sportmanship.se

Hanes
magnus.bernaker@sportmanship.se

Steadman
mikael.morau@sportmanship.se

Henri-Lloyd
peter.bjerkander@sportmanship.se

Henri-Lloyd Sjökläder
mattias.rahm@sportmanship.se

Henri-Lloyd Skor
ulf.lagersten@sportmanship.se

Webmaster
mattias.daldborg@sportmanship.se

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Varför blanda in den lokale sporthandlaren?

Det skulle väl vara för att få hjälp och support. Om handlarn inte säljer GPS idag är väl risken stor att han inte kan något om GPS och alltså inte kan ge dig den support du behöver.

Sök och läs här på foumet så ska du se att du hittar många inlägg som berömmer GPS Warehouse i England. Bra priser, snabbt och bra support.

Många supportfrågor är redan ställda och besvarade här i forumet. Lycka till!

Jag kan egentligen inte göra annat än att instämma. Det är avsevärt billigare att beställa från Storbritannien.

Rookie har inte...

...lärt sig allt än! Det här med GPS är för mig som när jag lärde mig att cykla tidigt i livet...skakigt och vingligt! Tackar för tipset om england, skall genast kolla (och beställa). Eeehh, nu känner jag hur dumstruten växer igen, men visst är det väl så att dessa tingestar inte är anpassade för ett visst land. Jag får väl samma GPS vare sig jag köper den i Sverige eller England...usch vilken skämmig fråga!

Lovar att förkovra mig i ämnet!
Anders

Enligt vad jag ha förstått så är det bara om du beställer en Gps med karta som varierar, då får du en annan gundkata om du te beställer från USA. Är du ute efter någon av de vanligare modellerna, så titta på http://www.ebay.com jag köpte min etrex för 1000:-, och säljaren skickade den som gåva så att jag kom undan momsen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips