I mörkret med Garmin 60CSx

Har fått ett irriterande strul med min GPS.
Version 2.90 + 2.60.

Bakgrundsbelysningen står alltid på noll vid uppstart. OK om man är där det finns ljus när man startar den, annars kan det vara lite svårt att hitta rätt, bland menyerna, menar jag...

Bara jag, eller finns det andra som har samma egenhet??

Nu vet jag inte riktigt vad du menar, men när jag slår på min så är bakgrundsbelysningen släckt. Ett kort tryck på tillknappen gör att den tänds och skjutreglaget visas på skärmen. Skulle det nu vara så att ljusstyrkan är inställd på 0% så är det ju ingen fara. Eftersom skjutreglaget visas på skärmen behöver man bara hålla uppåtpilen intryckt för att ljusstyrkan ska öka. Inget behov av att bläddra bland menyerna alltså.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har testat.

Verkar som att du har helt rätt...
Måste vara längesen jag hade den i mörker senast.

Bugar o tackar för informationen!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips