Hur skickar man ryggsäck och annat till vandringsmålet?

Om jag vill vandra till abisko från Nikkaluokta eller stekenjokk, hur skickar jag en ryggsäck till abisko, för att ha rena kläder och annat där, när jag kommer dit? Vill gärna duscha och basta efter en tid på fjället!
Bo inomhus en natt, äta och dricka gott innan hemfärden!

Tips emottages tacksamt!

Bussgods låter ju fenomenalt! Då kan man ju skicka grejerna varhelst det går en buss!

Tack för tipsen! :D

Jag har hört talas om folk som bär med sig rena kläder...

Har också hört talas om folk som tvättar och torkar kläder, även på resa...

Båda alternativen borde vara görliga om man vill spara några kronor men vill du skicka i förväg så finns ju möjligheten också, enligt tidigare inlägg

/Patrik

Bussgods fungerar fint. Jag skickade upp ett paket till Kvikkjokks fjällstation med hemresekläder och flightbags till ryggsäckarna (åkte tåg upp och flög hem) vid förra årets vandring.

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips