Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hur många tält äger ni?
- Trådstartare Gun-valld
- Start datum
de flesta på lager just nu.
Hileberg Nammats GT2.när vandringarna förhoppningvis återupptas i framtiden.
Hilleberg Akto,när tillfälle ges för mej +liten hund.
Gossamer Gear(?) The One.nån gång i skog/lågterräng.för mej + ev lillvovven när det är varmt.
Ett äldre Helsport tunneltält från 80-talet, 3pers,riktigt vintertält med stormmattor o allt.Om vi är flera...
Tentipi Zirkon BP 7pers.extra sommarstuga.uppställd på plats på berg skyddad av höga granar...För oss och hundarna just nu.för att få lite utesovande på bekvämt vis.
Hileberg Nammats GT2.när vandringarna förhoppningvis återupptas i framtiden.
Hilleberg Akto,när tillfälle ges för mej +liten hund.
Gossamer Gear(?) The One.nån gång i skog/lågterräng.för mej + ev lillvovven när det är varmt.
Ett äldre Helsport tunneltält från 80-talet, 3pers,riktigt vintertält med stormmattor o allt.Om vi är flera...
Tentipi Zirkon BP 7pers.extra sommarstuga.uppställd på plats på berg skyddad av höga granar...För oss och hundarna just nu.för att få lite utesovande på bekvämt vis.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Hilleberg Nammatj 3GT med footprint: För turer med mer än mig själv och min hund som sällskap. Grymt tält och är helnöjd med det, men för turer på egen hand tar det för mkt plats och väger lite i överkant.
Helsport Ringstind superlight 1-2p för turer med mig och jycken. Grymt lätt tält som väger under kilot och tar ytterst liten plats. Mindre funktioner men tältets kvalitet imponerar trots sin låga vikt.
Helsport Ringstind superlight 1-2p för turer med mig och jycken. Grymt lätt tält som väger under kilot och tar ytterst liten plats. Mindre funktioner men tältets kvalitet imponerar trots sin låga vikt.
Uppdatering. 1 till 6 mans, totalt 6 tält och 2 tarpar, sneglar på tält nr 7&8, men sen får det vara slut!
En intressantare fråga att besvara borde vara
vilka tält brukar du numera och varför? Därför gör jag det.
Solo HB Nallo 2, Rajd, Akto
På två Camping med båt/bil tungt 3p kupoltält, vandring Nallo 2.
Fisketurer Tält 8 m kamin.
I bruk fem.
Resten styft 6 ligger mest och samlar damm. Vad dessa har för tillverkare och modeller är ju helt ointressant.
I bruk fem.
Resten styft 6 ligger mest och samlar damm. Vad dessa har för tillverkare och modeller är ju helt ointressant.
Har bara ett...
Vad skönt att se att man inte är ensam om att vilja ha många tält
!
I nuläget har jag bara ett....ett Kaitum2 som har följt med från året det släpptes..2006?
Framförallt på sommaren/vandring men även använts under två vårvintrar.
Men nu känner jag att jag vill utöka familjen lite
!
Ett större lättare solotält för tre säsoner...som man kan vara två i, i nödfall
. Har sneglat på Rogen samt ett vintertält med absid, Nammatj 3GT, Keron 3GT..Fjällräven har ju också en del bra vintermodeller.
Skulle lätt kunna äga sisådär 3-4 tält
!
Vad skönt att se att man inte är ensam om att vilja ha många tält
I nuläget har jag bara ett....ett Kaitum2 som har följt med från året det släpptes..2006?
Framförallt på sommaren/vandring men även använts under två vårvintrar.
Men nu känner jag att jag vill utöka familjen lite
Ett större lättare solotält för tre säsoner...som man kan vara två i, i nödfall
Skulle lätt kunna äga sisådär 3-4 tält
Nästan renodlad Hilleban:
Hilleberg Soulo, nedbantad på sgs alla möjliga vis, för ensampaddling och busväder på kala berghällar.
Hilleberg Allak, nedbantad på sgs alla möjliga vis, för paddling i gott sällskap och busväder på kala berghällar.
Hilleberg Nammatj 3 GT, allt original och må väga vad den väger, för lyxtältning på tumis, familjetältning, vintertältning bilburen / skidor+pulka / buren korta sträckor.
Big Agnes Slater UL2+, tillräckligt lätt i originalskick, för vandringbruk på tumis.
Hilleberg Soulo, nedbantad på sgs alla möjliga vis, för ensampaddling och busväder på kala berghällar.
Hilleberg Allak, nedbantad på sgs alla möjliga vis, för paddling i gott sällskap och busväder på kala berghällar.
Hilleberg Nammatj 3 GT, allt original och må väga vad den väger, för lyxtältning på tumis, familjetältning, vintertältning bilburen / skidor+pulka / buren korta sträckor.
Big Agnes Slater UL2+, tillräckligt lätt i originalskick, för vandringbruk på tumis.
HB Keron 4GT rött med footprint,
HB Kaitum 2 grönt och
Everest 4-manna campingtält, numera pensionerat som lektält.
Åsså blev jag med ett rött HB Akto
Skickat från min iPhone med Tapatalk
I bruk fem.
Jag har köpt ett Rajd men inte hunnit testa det än. Kan tänka mig att det är perfekt som solotält, men vet du om det fungerar för två iom att det inte har någon absid? Blir väl lite för bra med all packning inne i tältet?
Liknande trådar
- Svar
- 42
- Visningar
- 8 K
- Svar
- 5
- Visningar
- 544 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar