Hur lång tid tar beställning från Tyskland???

Har beställt grejer från Tyskland och det tar så rackarns lång tid. Sist tog det tre veckor. Paketet inehåller cykeldäc och en massa andra prylar. Gissar på 7-8kg.

Hur fort har det gått för er andra som beställt från Tyskland, och hur stort har era paket varit???
 
Tyskarna är snabba (i alla fall är det min erfarenhet). Problemet brukar ligga hos tullen och hos posten. Har du fått något trackingnummer? Då kan du se ungefär vart ditt paket är i alla fall.

/Mattias
 
Trackingnummer har jag fått. Men de säger att det inte kommit till Sverige än.
Så var det sist också och då tog det tre veckor att komma fram och då hade posten glömt att registrera det så de sa att det var borta.
 
Jag vet att post från Tyskland tar en hiskelig tid. 2 veckor är inget ovanligt. Vet inte om det beror på det svenska eller tyska "postverket". De gånger jag beställt prylar från Tyskland til Sverige (www.tnc-hamburg.se) så har jag fått grejorna efter ca en vecka (större och mindre paket, dock ej ram/cykel). Vad säger säljaren? Har du betalt? Om inte borde hon/han oxå vara intresserad av att dina prylar kommer fram.

/Håkan
 
Håkan K; sa:
Vad säger säljaren? Har du betalt? Om inte borde hon/han oxå vara intresserad av att dina prylar kommer fram.

/Håkan


Vad han säger, att jag ska vänta ett tag till. Jag har inte betalt, eftersom det är postförskott.

Är väl bara att vänta och se, och ringa till posten med jämna mellanrum och söka efter paketet. Synd bara att posten inte kan se paketet förrän det kommit till sverige. Hittils har de bara sagt: "Det har inte kommit till Sverige än."
 
PAKET

Två till fyra dagar brukar det ta från Tyskland-Luleå med Globetrotter.
Testat både Tyska posten samt German Parcel.

Skickarde lite skidor från telemark Pyenee och de kom dagen efter:-D (Med jetpack en fredagkväll kl 19.00)
 
Re: PAKET

fafner; sa:
Två till fyra dagar brukar det ta från Tyskland-Luleå med Globetrotter.
Testat både Tyska posten samt German Parcel.

Skickarde lite skidor från telemark Pyenee och de kom dagen efter:-D (Med jetpack en fredagkväll kl 19.00)

En dags frakt. Det lär ha varit svindyrt!!!

Antar att Bike Discount som jag beställt från valt den absolut billigaste möjligaste frakten. Trots att de tar en fraktkostnad på 29 euro + svensk postförskottsavgift på 150kr :( :( :(
 
Jipiiiii!!!!

Imorse (4 Februari) kom det till Ånge. det väger 8.2 kg och är skickat med företagspaket 16:00

Trodde inte att de skickar med en sådan dyr variant. men det kanske beror på att jag reklamerade det andra och de fick skicka nytt.

Annat motför sist då det tog 3 veckor.
Detta paket skickades den 29 januari så det har gått fort nu.


Äntigen!!!!!!
 
Jag har nyligen beställt från Tyskland. Det skickades från Tyskland den 26:e januari, kom till Sverige/Malmö den 28:e och till Stockholm den 4:e februari.

Alltså, Tyskland-Sverige, två dagar. Malmö-Stockholm, en vecka. Det skulle gå snabbare för mig att själv cykla ner och hämta paketet.

/ Robban
 
Paketet kom till Sundsvall idag vid 17-tiden så då borde jag få avi'n imorron.

Men om avin inte kommer. Visst kan man hämta ut paketet utan avi'n om man har kollinummret och ID?

Jag har gjort det förut men då var det inte postförskott och inte från utlandet. Men det borde väl inte spela nån roll, eller vad tror ni???

/Mattias
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
m_junken Hur lång sadelstolpe kan man köra med? Mountainbike 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.