Hjälp mig med sovsäcksval ;-)

Har fixat lätt tält + lätt liggunderlag! Nu behövs bara en lätt sovsäck oxå! Mina gammla i syntet väger förmkt å tar för stor plats!
Har verkligen försökt hitta själv men tycker det är svårt att välja!
Så snälla hjälp mig ;-)
Är 189cm lång å vill gärna ha en rymlig lätt dun sovsäck som klarar "nollan" å uppåt å helst ett vettigt pris oxå!

/Janne

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Då rekommenderar jag som vanligt WM Caribou eller WM Summerlite - båda har hel dragkedja.
Själv köpte jag WM Megalite, samma som Summerlite men med -2 som komf temp.

Lycka till

Sovsäcksval börjar alltid med om du vänder dig med sovsäcken eller i den? Detta har att göra med behovet av benutrymme. De förra kan klara sig bra med en mummy och övriga bör för sovkomforten ha en rymligare och tyngre....

Jättetack för alla fina tips ;)
Just nu lutar det åt WM Highlite(198L) eller WM Summerlite(198L)
Nån som vet vilken som är rymligast av dom två? Speciellt då vid axlelpartiet!

/Janne

Caribou

Om du inte hunnit köpa än och vill ha rymlig säck så ta en titt på WM Caribou. Lite större än Highlite & Summerlite, och marginellt mindre än Megalite.

Caribou är blå :)

Tack ännu en gång för hjälpen! Med risk för att bli tjötig så vill jag få samma fina hjälp att välja nästa säck ;)
Behöver oxå en rymlig men lätt dunsäck som klarar -10gr!

/Janne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips