Hjälp mig med sovsäcksval ;-)

Har fixat lätt tält + lätt liggunderlag! Nu behövs bara en lätt sovsäck oxå! Mina gammla i syntet väger förmkt å tar för stor plats!
Har verkligen försökt hitta själv men tycker det är svårt att välja!
Så snälla hjälp mig ;-)
Är 189cm lång å vill gärna ha en rymlig lätt dun sovsäck som klarar "nollan" å uppåt å helst ett vettigt pris oxå!

/Janne

Då rekommenderar jag som vanligt WM Caribou eller WM Summerlite - båda har hel dragkedja.
Själv köpte jag WM Megalite, samma som Summerlite men med -2 som komf temp.

Lycka till

Sovsäcksval börjar alltid med om du vänder dig med sovsäcken eller i den? Detta har att göra med behovet av benutrymme. De förra kan klara sig bra med en mummy och övriga bör för sovkomforten ha en rymligare och tyngre....

Jättetack för alla fina tips ;)
Just nu lutar det åt WM Highlite(198L) eller WM Summerlite(198L)
Nån som vet vilken som är rymligast av dom två? Speciellt då vid axlelpartiet!

/Janne

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I förra veckan la sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongsstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.
Caribou

Om du inte hunnit köpa än och vill ha rymlig säck så ta en titt på WM Caribou. Lite större än Highlite & Summerlite, och marginellt mindre än Megalite.

Caribou är blå :)

Tack ännu en gång för hjälpen! Med risk för att bli tjötig så vill jag få samma fina hjälp att välja nästa säck ;)
Behöver oxå en rymlig men lätt dunsäck som klarar -10gr!

/Janne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips