Hitta lång skaljacka

Mountain equipment

Letade som du och fastnade för ME Kongur MRT. Fick den för knappt 2 500:- från England med frakt. Mkt nöjd med den!!
// Lelle

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag slår ett slag för Fjällräven Eco–trail. Hyfsat lång, går ner extra över stussen, är miljövänligt framtagen och kostar 3500, alltså nån tusing under värstingjackorna utan att göra avkall på hållbarhet och funktion. Jag upplever att eco–shell andas bättre än gore-tex också.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Letade som du och fastnade för ME Kongur MRT. Fick den för knappt 2 500:- från England med frakt. Mkt nöjd med den!!
// Lelle

Jag har en vanlig Kongur Jacket, tycker att den är väldigt prisvärd om man köper den från någon engelsk webshop (tror att jag betalade runt 3 000:).

Den är ju inte superlång men definetivt längre än många andra av dagens skaljackor, den har även en vanligt dragkedja fram med dubbla vindslår så att man slipper de numera standardiserade "vattentäta" dragkedjorna (om man som jag inte tycker om såna) men väger ändå inte mer än ca 600g vilket är ganska bra för en trelagersjacka med extra längd, alpinisthuva och dubbla vindslår.

Min Klättermusen Brede går ner över höften, perfekt längd. Dock lite väl dyr nypris men finner man den på utförsäljning som ja så är den värd varenda krona.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips