Hestra handskar

Funderar på att köpa ett par Hestra Army Leather handskar att använda främst till skidåkning men även övrigt uteliv.

Jag är dock osäker på vilken modell som skall införskaffas, tumvante, 3 eller 5 fingers. Någon som har efarenhet av ovanstående handskar?

Vilken modell tycker ni är bäst?

Hej!

Jag har ett par 3-finger vantar och har tidigare haft ett par Phelipe Raoux (?) tumvantar som är ganska lika Army Leather och jag tycker riktigt bra om båda modellerna.
Med orginalfoder är båda modellerna väldigt varma och passar bäst för temperaturer under -15, jag använt 3-fingervantarna på tältturer vid -35 grader utan att frysa nämvärt. Vid varmare väder tar jag oftas ut fodret o använder en tunnare femfingervante i ull.

Rent utseendemässigt tycker jag bäst om 3-fingervantarna för de ser så coola ut =)

/Joakim

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Otroligt

bra, dessutom har jag samma kombination som killen i förra inlägget.
Köpte 3 fingers för att kunna använda dom vid vintercykling och det funkar fint faktiskt.

Vanliga 5 finger handskar är på tok för kalla vid cykling och med tumvantar blir växlingen omöjlig.

Stefan

Tumvante

Har tumvantarna och de är suveräna!!! har använt dem i 2 år nu och det är först i vinter som de har kännts kalla, detta pga att fodret börjar bli slitet.
De är också smidiga för att vara tumvantar, har provat många modeller pga ett förfruset lillfinger... Har ett par tunna femfinger vantar i dem om det är riktigt kallt

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips