Hestra handskar

Funderar på att köpa ett par Hestra Army Leather handskar att använda främst till skidåkning men även övrigt uteliv.

Jag är dock osäker på vilken modell som skall införskaffas, tumvante, 3 eller 5 fingers. Någon som har efarenhet av ovanstående handskar?

Vilken modell tycker ni är bäst?

Hej!

Jag har ett par 3-finger vantar och har tidigare haft ett par Phelipe Raoux (?) tumvantar som är ganska lika Army Leather och jag tycker riktigt bra om båda modellerna.
Med orginalfoder är båda modellerna väldigt varma och passar bäst för temperaturer under -15, jag använt 3-fingervantarna på tältturer vid -35 grader utan att frysa nämvärt. Vid varmare väder tar jag oftas ut fodret o använder en tunnare femfingervante i ull.

Rent utseendemässigt tycker jag bäst om 3-fingervantarna för de ser så coola ut =)

/Joakim

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Otroligt

bra, dessutom har jag samma kombination som killen i förra inlägget.
Köpte 3 fingers för att kunna använda dom vid vintercykling och det funkar fint faktiskt.

Vanliga 5 finger handskar är på tok för kalla vid cykling och med tumvantar blir växlingen omöjlig.

Stefan

Tumvante

Har tumvantarna och de är suveräna!!! har använt dem i 2 år nu och det är först i vinter som de har kännts kalla, detta pga att fodret börjar bli slitet.
De är också smidiga för att vara tumvantar, har provat många modeller pga ett förfruset lillfinger... Har ett par tunna femfinger vantar i dem om det är riktigt kallt

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips