Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Hållare till 60C

På Nautiska Magasinet säljs 60C/CS cykelhållare (alltså för montering på rund stång (ej för tjock)) för 200:-.

RAM hållaren har gått sönder

Min RAM GPS hållare till cykeln har gått sönder (inte oväntat då den i mitt tycke var lite klen, smal på baksidan av GPSen) så jag kan inte länge rekommendera RAM till 60C/CS. Det blir nog en Touratech som Pelle Rindar rekommenderar.

Notera att Touratech numera säljs i Sverige http://www.touratech.se/ så man behöver inte beställa från Tyskland. Den digra katalogen finns som PDF fil på engelska och tyska.

Per

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Re: RAM hållaren har gått sönder

Brune; sa:
Notera att Touratech numera säljs i Sverige http://www.touratech.se/ så man behöver inte beställa från Tyskland. Den digra katalogen finns som PDF fil på engelska och tyska.

Per

Menade du "behöver inte" eller kan/får inte?
Mig veterligen så var/är det mycket billigare att beställa från Tyskland jmf med Touratech´s sverige priser,sist jag kollade. Gjorde iofs endast ett fåtal "stickprov" från den svenska prislistan men ändå.. Nån som har nån annan uppfattning/erfarenhet?

/Kincop

Re: Re: RAM hållaren har gått sönder

Visst är det billigare i tyskland MEN vad hjälper det när man MÅSTE gå igenom den svenska agenturen:(

Kincop; sa:
Brune; sa:

Per

Mig veterligen så var/är det mycket billigare att beställa från Tyskland jmf med Touratech´s sverige priser,sist jag kollade. Gjorde iofs endast ett fåtal "stickprov" från den svenska prislistan men ändå.. Nån som har nån annan uppfattning/erfarenhet?

/Kincop

Kincop; sa:
Brune; sa:

Per

/Kincop

Kort svar: ”behöver inte”

Längre svar: När jag handlar finns det fler parametrar än priset som jag tar hänsyn till. Som någon att fråga utan att behöva ta fram 35 år gamla kunskaper i tyska, leveranstid, bemötande mm. Det finns affärer där jag aldrig mer sätter min fot. Därför att jag eller någon i bekantskapskretsen har blivit illa bemött där, sedan får priset på varan vara hur lågt som helt där, men av princip handlar jag inte där.

Kanske jag inte är så prismedveten, så på rak arm är det nog bara programvara och franska inrikesflygbiljetter jag köpt från ”utlandet” via Internet.
Ska jag köpa en till Victorinox Rucksack och har att välja på 399 SEK hos dyra butiken på fina gatan, 299 SEK på Teknikmagasinet och 22,95 Euro på Globtrotter, så handlar jag hos Teknikmagasinet.

Att Globtrotter har sakar som jag inte lyckas att uppbringa i Sverige gör att jag kanske skickar i väg en beställning dit, eller kanske gör en snabbvisit till Berlin och kombinerar shopping med nöje och nutidshistoria.

Per Brune

Kincop; sa:
Mig veterligen så var/är det mycket billigare att beställa från Tyskland jmf med Touratech´s sverige priser,sist jag kollade.
Även om beställningen läggs i Tyskland så levereras den av det svenska bolaget till svenska priser sedan årsskiftet. Det inkluderar då bl.a. svensk moms á 25% istället för den tyska som jag vill minnas är 16%.

Touratech har filialer/generalagenter på flera andra marknader också så det är inget som är unikt för Sverige.

Den som har invändningar mot kostnaderna för att driva småföretag i Sverige och vår momssats som bidrar till att svenska priser ligger över internationell nivå har möjlighet att påverka det den 17 september.

Re: Re: Re: RAM hållaren har gått sönder

Brune; sa:
Som någon att fråga utan att behöva ta fram 35 år gamla kunskaper i tyska...
Touratech liksom de flesta tyska näthandelsföretag brukar svara på engelska, om än något stapplig sådan, när man frågar på det språket.

Just i Touratechs fall är det dock som redan nämnts historia nu.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips