Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tennisen har ju sitt Grand Slam med Winbledon, Paris osv.
Vad skulle långfärdsåkarnas motsvarighet vara? Dvs att under en säsong göra turer som är svåra att göra eller kan göras bara under sällsynt gynnsamma omständigheter?
Lite märkligt att jämföra tävlingsidrott med hobby-/motionsdito. Går det inte bara att njuta av vädret, omgivningarna och kaffetermosen oavsett var man är?
Lite märkligt att jämföra tävlingsidrott med hobby-/motionsdito. Går det inte bara att njuta av vädret, omgivningarna och kaffetermosen oavsett var man är?
Visst går det alldeles utmärk att njuta av naturen osv .Men många långfärdsåkare drömmer om långa och sällan möjliga turer t ex Örebro-Stockholm och det är väl kanske till dom denna tråd vänder sig. Och dom njuter nog av sådana turer.
Men om jämförelsen stör tänkandet så kan man ju kalla det något annat t ex skridskoåkarnas Blå Band eller vad som helst.
Annars gäller väl generellt att respektera trådämnet, om du vill diskutera skridskoåkning och kaffetermosar så skapa gärna en annan tråd för det.
Folkfesten Elfstedentocht på Frieslands kanaler. 20 mil. Om jag inte minns fel har det bara kunnat genomföras vid 4 tillfällen sedan 60-talet: 63, 85,86, och 97.
Faktiskt är det en del som åker omkring med ett tygmärke fastsytt på ryggsäcken där det står "Bohuslän 1987" då det var ett unikt isläge där. Bedriften består väl i att man var där helt enkelt.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer