GPSMAP 76 trassel

Jag har en GPSMAP 76 som strular lite, Den får ej kontakt med datorn, jag har endast USB i datorn och har köpt en konverterar sladd för detta, men den hittar inte datorn ändå.

GPS;En levererades med en vattenskoter med sjökort färdiginstallerat, har det ngn betydelse? kan den vara låst på något sätt??

Tacksam för svar
Thomas

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Är det så att 76:an bara har serieport?

Jag byter då & då kartor i en gammal SP3 med serieport. Jag har aldrig fått det att funka med USB-serieport kabel. Jag plockar istället fram en urgammal & avställd dator med serieport. Dvs det krävs något extra, jag vet inte vad, för att Mapsource eller Mapinstall skall hitta GPS:en via USB-kabeln.

gps

jag har XP och köpt en konverterarkabel med skiva så förhoppningsvis är drivrutinen rätt.

ska prova med en annan dator få se hur det funkar.

några andra tips angående låsning av den eller är alla apparater öppna att fylla på andra kartor i.

Thomsa

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips