GPSMAP 76 trassel

Jag har en GPSMAP 76 som strular lite, Den får ej kontakt med datorn, jag har endast USB i datorn och har köpt en konverterar sladd för detta, men den hittar inte datorn ändå.

GPS;En levererades med en vattenskoter med sjökort färdiginstallerat, har det ngn betydelse? kan den vara låst på något sätt??

Tacksam för svar
Thomas

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Är det så att 76:an bara har serieport?

Jag byter då & då kartor i en gammal SP3 med serieport. Jag har aldrig fått det att funka med USB-serieport kabel. Jag plockar istället fram en urgammal & avställd dator med serieport. Dvs det krävs något extra, jag vet inte vad, för att Mapsource eller Mapinstall skall hitta GPS:en via USB-kabeln.

gps

jag har XP och köpt en konverterarkabel med skiva så förhoppningsvis är drivrutinen rätt.

ska prova med en annan dator få se hur det funkar.

några andra tips angående låsning av den eller är alla apparater öppna att fylla på andra kartor i.

Thomsa

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.