GPSmap 60CSx

Skiljer det något på modellerna ifrån sverige och usa?

finns det tex svensk meny i us modellen, funderar på att köpa en därifrån.

Mvh Björn

Du får ingen europeisk baskarta, o kan inte välja Svenska i menyerna.

Språkvalet går att fixa, bara att söka lite på forumet, så bör du hitta....

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Om du är grön på detta så kanske jag ska påpeka att du ska akta dig för snabba minneskort...
Inga ultra II eller dylika, håll dig till dom långsamma för att undvika en massa strul.
Har läst lite nånstans om att det kanske funkar numera, men som ett tips, för att undvika strul för en nybörjare...

Här på forummet finns mängder med information, bara att söka, o läsa.
Hittar du inte, så fråga, finns mycket kunskap hos medlemmarna!

Någon som har tips på bra internetbutiker att handla i när man är i USA? Har en kompis som bor där som jag tänkte skulle få köpa en GPS till mig. Skulle gärna vilja ge en länk till henne så hon bara kan beställa.

Senast ändrad:
GPS60csx kopplar man väl inte in i väggen? Den kan ta ström genom USB-kabeln och USB uttag har samma spänning i hela världen vad jag vet. Det går även att köpa till en tolvvoltskabel eller så köper man en 12-volt till USB omvandlare. Att köra den på vägguttaget verkar rätt meningslöst, då kommer man inte längre än vad sladden räcker.

Ursäkta hjärnsläppet om spänningsadapter. Används ju inte på handhållna grejer med vanliga batterier. Annars är det ju ett problem med uppladdningsbara interna batterier. Tog bort frågan och ersatta med nu? :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips