GPS till långlopp

Här nedan ett par bilder på fästen.

Peter på den övre bilden fotograferade jag när vi möttes i midsommarhelgen. Peter var ute på sin blåbandpaddling. Han har en större GPS i ett RAM-fäste som han viker in över främre delen av sittbrunnen. Både han och jag har VKV Måsen som har en lång sittbrunn och där det blir svårt att läsa displayen om man har GPSen framför sittbrunnen. På den under bilden ses min lite preliminära lösning med en hållare med sugkopp från Clas Ohlson egentligen för bilbruk. Bilden tog Peter vid samma tillfälle.

Thure

Bilagor

• aP1030511.jpg
    aP1030511.jpg
    50.7 KB · Visningar: 264
  • aP1030509.jpg
    aP1030509.jpg
    44.4 KB · Visningar: 271
Har testat Garmin enheten nu ngr träningspass och är rätt nöjd. I början kändes det lite skumt då manualen inte är så värst bra och det tog en stund att fattar hur allt ska vara osv.
Till min XOR köpte jag ett kapell från Padler som har ett fäste till GPS och funkar bra.
Till min Ivalu byggde jag en liten kolfiberhållare som cykelhållaren från GPS:et fästs fast vid och kolfiberhållaren krokas sedan i linorna framför sittbrunnen. Väger 3,5g och funkar faktiskt riktig bra och då sittbrunnen är så kort gör det inget heller att GPS enheten hamnar helt rakt.

Bilagor

• _K__7289.jpg
    _K__7289.jpg
    59.2 KB · Visningar: 219

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg