GoLite i konkurs
- Trådstartare dmchris
- Start datum
Har varit uppe i tidigare trådar. Var t ex utförsäljning i höstas. Finns en del kopior av Golites tältmodeller som kan vara intressanta.
Thure
Jag har velat köpa deras tält Shangri-La 5 men vet inte hur jag ska göra nu. Du nämner intressanta kopior. har du något tips i vilken riktning jag ska leta?
mvh
Johan
Det var ju klurigt att få tag på deras grejer redan innan de kånkade, så det är nog ännu svårare nu.
Men nederländska Nigor (http://www.nigor.eu/) har ett gäng ryggor som i princip är nytillverkning av Golites ryggsäckar.
![]()
eller ren kopia. det verkar vara lite sparsmakat med info, volymen på deras zeroG säckar framgår inte. jag har en golite 50 och det är inte mycket som skiljer dem åt. om ens något, förutom öppningen.
Jag har för mig att Golites f.d. Europa-chefer på något sätt finns med i bilden hos Eureka/Nigor - att det startades när Golite för typ tredje gången hade slarvat bort sin Europasatsning och bestämde sig för att bara sälja i USA. Sen gick det som det gick...
Men som sagt: det är lite sparsmakat med info om Nigorsäckarna. Enligt google är ZeroG på 50 l.