Göra kajaken mer stabil.

Jag har tänkt att få min tjej att prova paddla kajak. För att underlätta tänkte jag göra den lite mer stabil, så jag undrar om det är någon sitter på en lösning. Gärna av något som redan finns i hemmet.

Gäller ju att lägga upp det här på ett bra sätt =)

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Varför tror du att kanoten är för rank för henne? Tjejer brukar ha lättare att finna balans än män.

Du behöver ju inte ta ut henne på havet första gången...

Min erfarenhet är oxå att tjejer fixar det här med ranka kajaker. När frun skulle paddla första gången i en rank kajak var jag beredd på kapsejsning. Men det gick hur bra som helst. Hon reflekterade överhuvudtaget inte på att den skulle vara mer rank än de "pråmar" hon paddlat tidigare. Jag tror nog inte att du behöver vara så orolig.

Min sambos bror gjorde ett smalt strippbygge som blev för rank för honom och även en kompis till mig som är relativt erfaren paddlare. Jag har inte funderat att ens sätta mig i den. Den enda som paddlar den kajaken obehindrat är min sambo (Jenny).

Andreas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips