-Glider av liggunderlaget, finns det nåt motmedel ?

Hej på er!

Jag har ett litet dilemma, mitt liggunderlag (Therm-a-Rest- självuppblåsande)är väldigt halt, vilket relsulterar i att jag ofta vaknar vi sidan av....

Någon som har samma erfaranhet eller som vet vet man kan göra åt det !?

/Johan

Spray

hade de i varje fall tidigare från tillverkaren. Lika effektivt är att stryka på kontaktlim tunt.

Thure

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vanliga byggsilicon funkar inget bra i alla fall, det satt inte fast utan lossnade jättefort. Fast så länge det satt kvar funkade det.

Möjligen sitter det bättre om man försöker tvätta ytan med nåt först.

Liquisole har rekommenderats också, men jag har inte provat eftersom det blir en rätt dyr lösning och jag har inte haft så stora problem med halkan.

Liquisole

Jodå, Liquisole fungerar bra. Jag har ett gammalt Thermarest, och när "greppsprayen" slutade säljas så fick det bli Liquisole.
Jag har lagt på i olika mönster, och funnit att alla fungerar lika bra. Därför blir det prickar numera, då räcker en tub till bägge sidorna på underlaget.
Ungefär vart tredje eller fjärde år får jag lägga på nytt. Prickarna ramlar inte bort, men de blir mindre gummiartade, och fäster sämre mot sovsäck och tältgolv.

Räcker en tub på 28 ml !?

Tack för tipsen! :)

Räcker det med en nedstående tub som jag såg att clas Ohlson säljer !?

------------------------------------
Liqui Sole. Unik gummiprodukt. Lagar hålet i stöveln, bygger upp nedslitna sulor, tätar trädgårdsslangen och mycket mer. 28,4 ml tub.
------------------------------------

/Johan

Jag har också använt liquisole på mitt therm-a-rest, och det funkade utmärkt. Jag har ett prolite så jag behövde bara öka friktionen på ovansidan av liggunderlaget, det räckte en tub (á 69 kronor hos Clas Ohlsson) gott och väl till. Jag skulle tro att en tub räcker till två sidor, men det beror så klart på hur mycket friktion man känner att man behöver.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips