Glasögonbärare på högre höjd?

Jag har börjat köra med "solglasögon" ovanför vanliga glasögon från Sporteyz . De är ingen fantastisk optik men funkar hyfsat. Priset är nästan ingenting och vikten ungefär lika mycket. När jag beställde vill de att man köpte 3 par för att täcka in den extra kostnaden för leverans från USA till Sverige.

Mvh
Peter P.

ps. Kollade deras hemsida och det verkar som att de har en distributör i Europa nu. Har beställt 2 gånger från dem i USA och det har fungert klockrent. ds

Finns för och nackdelar

med kontaktlinser. Valet blir mycket individuellt. I mn familj har vi helt olika uppfattningar och preferenser.

Thure

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Min inställning

är att laseroperation är en tillfällig lösning och en riskfylld sådan. Glasögon har en hel del fördelar.

Thure

Linser...

...kan exempelvis förvaras tillsammans med ett antal spritservetter i motsvarande mängd, enkelt att tvätta fingertopparna vid i- och urtagning.

Vissa sticker ner fingret i snön och tvättar på detta sätt...

//J

Fungerar de utanpå vanliga glasögon eller är tanken att köpa dem med slipad lins?

Mvh
Peter P.

Dessa är både fotokromatiska och polariserade (camleon-lins varierar mellan mörkhet 3 och 4) vilket får anses lite unikt - min optiker trodde först inte mej men efter att ha visat dem och mepirikt bevisat dess existens. Jag har också dessa och är mycket nöjd men hade önskat att de vora ljusare i dåligt ljus (som julbos zebra-lins som varierar mellan 2 och 3 men som inte finns polariserad) och ändrade sig snabbare mellan ljus och mörk.

Tveksam om denna lins går att få som slipad men man kan ju fråga.

/Patrik

Fungerar de utanpå vanliga glasögon eller är tanken att köpa dem med slipad lins?

Mvh
Peter P.

De går alltså inte att ha med vanliga glasögon under?

mvh
Peter P.

Ber om ursäkt för sent svar. Nej, de är slipade och bärs såsom dina ordinarie glas. Instämmer dock med föregående svar att de linser jag valde är väldigt mörka och passar bäst i en alpin eller oerhört solrik miljö.

Jag är dock oerhört nöjd med dem. Till vardags använder jag slipade Oakley Pitbull med gold iridium polariserade linser, 9% ljustgenomsläpp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips