Gissa position

Nej den ligger inte i Jämtlandfjällen.
De som går förbi denna träd är väl på en (halv-)dags utflykt, men kannske innan eller efter en längre vandring.
 
Har inte en aning, men baserat på din ledtrådar gissar jag på att trädet kanske återfinns nära bron över Vuonjatädno, ett par km öster om Akkastugorna.

/ Stefan
 
Det finns många knotiga träd i skogen kring Saltoluokta, som borde kunna stämma in på den andra ledtråden. Kan dock inte påminna mig att jag sett just detta träd och i så fall mer exakt var det skulle kunna befinna sig.
 
Där finns något som stämmer bra i både svar, men vi skall längre norrut.
Jag återkommar med några ledtrådsbilder - om de behövs ännu - när jag är hemma från jobbet.
 
Här kommar några bilder till
träd.jpg


Kannske inte riktigt en ledtrådsbild, men kannske... Samma träd typ 20 år innan frågebilden.

Bro.jpg

Ledtrådsbild på riktigt.
De som passerar träden är på väg till denna bron - och där verkar något liten konstigt när man tittar på kartan...
 
Helt rätt gissat, bollen är din.
Så Stefan var korrekt med nära en bro och Kalle med nära en fjällstation men det är Abisko och inte Saltoluokta..
Det som känns konstigt med bron när man tittar på kartan är att stigen bara leder till bron och inte vidare på andra sidan, men om man har varit på plats fattar man varför, de flesta går ju bara dit och inte längre.
En bild till av trädet
och Kårsafallet i höstfärgar
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.