Gissa position

Hmm, intressant med kalfjäll på 600 m höjd. Då är vi nog rätt långt norrut. Kanske i Riksgränsenfjällen eller långt uppe på tundran. Jag gissar på området norr om Riksgränsen.

avslutat 73229

Avslutat
Nu närmar ni er lite. Här får ni en bildledtråd. Denna vy får man om man fortsätter förbi denna lilla sjö i N-NNV riktning.. Sjön jag undrar över ligger dock SO om den lilla sjön.

Obs: jag kollade lite noggrannare och sjön ligger ca 650 möh

Lake_2.png

Tror det är Beaivvejohka som vi ser forsar fram genom Beaivvegorsas myning. Då skulle den lilla sjön (ca 650 möh) möjligen kunna rinna ut i Muotkkájakjávri. Mvh/RN

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Tack, Swift och Bandersson gjorde ett gott förarbete så att det blev enkelare på slutet.
Jag har ingen ny bild att bidra med så jag lämnar öppet för valfri annan att bidra med ny bildfråga.
Mvh/Rickard

Mirre79 har ju fått en första gissning på Västerbottenfjällen och gjort tummen upp, men jag vet inte om gillandet gäller gissningen eller våra rutiner, eller möjligen både och.

En intressant och svårtolkad bild, tycker jag. Förgrunden ser nästan ut som jordbruksmark, men det är väl ändå myrmark? Få se om vi får någon ledtråd.........

Profilen Mirre79 finns inte längre så det kan bli svårt för oss att få veta vart bilden är tagen, synd! fin bild, men jag kan inte säga att jag känner igen området? norr eller söder om ritsem? hm. utan ledtrådar från den nu icke existerande Mirre79 tycker jag att vi går vidare i våra liv och i denna underbara tråd! så jag testade att rösta om hur vi ska göra och eftersom bara jag var närvarande i just denhär demokratiska processen så vann förslaget att den som känner sig manad kan lägga upp en ny bild att gissa på. så varsågoda!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.