Gissa position

ah men vatusan jag kan inte hålla mig haha! iallafall väldigt färska bilder! vilken jokk vadade vi igår?
20230811_133153.jpg

ok jag kom just på att nån måst ju gissa rätt idag,imorn går jag bort från mobiltäckning en vecka,så här kommer en till bild! vilken jokk?
20230811_153345.jpg

bra gissning! men inte rätt.denhär bron ligger nedströms dom två fösta bilderna,just innan jokken förlorar sitt namn då den möter ett större mer känt vattendrag.
20230811_170804.jpg

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
stämmer bra! på tur i kårsavagge. på första bilden vadar vi 100m uppströms där bron just utanför nationalparksgränsen låg(bro är borta sen 2019).på andra bilden synns torneträsk långt borta.tredje bilden är på den numera ända bron över gorsajohka,500m innan den rinner ihop med abiskojokken.

ny bild björn!

Ja här syns en terräng som vanligtvis förknippas med västra Padjelanta, inga block bara rena klipphällar. Sjön ligger i Padjelanta men inte där den ”borde” ligga. Bara lite drygt en kilometer därifrån finns en mycket speciell plats.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.