Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Hej och välkommen! Nästan rätt Den som gissat rätt på senaste bilden får lägga in en bild som andra sedan får gissa på. Men eftersom du är ny, så kör på!
Känner inte igen bilden dock. Någonstans i Västerbottensfjällen?
Jag tycker vi löser en gåta i taget så undviker vi missförstånd.
I Davids bild hittar jag inga ledtrådar, och den verbala hjälpen passar väl på rätt många vattensamlingar. Men vi kanske får mer hjälp om jag gissar att vi är i Jokkmokksfjällen på ungefär 800 m höjd.
Jag tycker vi löser en gåta i taget så undviker vi missförstånd.
I Davids bild hittar jag inga ledtrådar, och den verbala hjälpen passar väl på rätt många vattensamlingar. Men vi kanske får mer hjälp om jag gissar att vi är i Jokkmokksfjällen på ungefär 800 m höjd.
Hmm, intressant med kalfjäll på 600 m höjd. Då är vi nog rätt långt norrut. Kanske i Riksgränsenfjällen eller långt uppe på tundran. Jag gissar på området norr om Riksgränsen.
Nu närmar ni er lite. Här får ni en bildledtråd. Denna vy får man om man fortsätter förbi denna lilla sjö i N-NNV riktning.. Sjön jag undrar över ligger dock SO om den lilla sjön.
Obs: jag kollade lite noggrannare och sjön ligger ca 650 möh
Tror det är Beaivvejohka som vi ser forsar fram genom Beaivvegorsas myning. Då skulle den lilla sjön (ca 650 möh) möjligen kunna rinna ut i Muotkkájakjávri. Mvh/RN
Tror det är Beaivvejohka som vi ser forsar fram genom Beaivvegorsas myning. Då skulle den lilla sjön (ca 650 möh) möjligen kunna rinna ut i Muotkkájakjávri. Mvh/RN