Gissa position

Jag tycker vi löser en gåta i taget så undviker vi missförstånd.

I Davids bild hittar jag inga ledtrådar, och den verbala hjälpen passar väl på rätt många vattensamlingar. Men vi kanske får mer hjälp om jag gissar att vi är i Jokkmokksfjällen på ungefär 800 m höjd.
 
Jag tycker vi löser en gåta i taget så undviker vi missförstånd.

I Davids bild hittar jag inga ledtrådar, och den verbala hjälpen passar väl på rätt många vattensamlingar. Men vi kanske får mer hjälp om jag gissar att vi är i Jokkmokksfjällen på ungefär 800 m höjd.

Inte jokkmokksfjällen, vi ska norrut och sjön ligger på ca 605 möh.

Området är inte så välfrekvent besökt av vandrare.
 
Hmm, intressant med kalfjäll på 600 m höjd. Då är vi nog rätt långt norrut. Kanske i Riksgränsenfjällen eller långt uppe på tundran. Jag gissar på området norr om Riksgränsen.
 
Nu närmar ni er lite. Här får ni en bildledtråd. Denna vy får man om man fortsätter förbi denna lilla sjö i N-NNV riktning.. Sjön jag undrar över ligger dock SO om den lilla sjön.

Obs: jag kollade lite noggrannare och sjön ligger ca 650 möh

Lake_2.png
 
Tror det är Beaivvejohka som vi ser forsar fram genom Beaivvegorsas myning. Då skulle den lilla sjön (ca 650 möh) möjligen kunna rinna ut i Muotkkájakjávri. Mvh/RN
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.