Gissa position

Efter lite kartstudier gissar jag på NO-sidan av Tarrekaise. Vi ser då topparna Tjilaktjåhkkå o Biernnagajsse samt skymtar topp 1658 till vänster i bakgrunden.

Efter lite kartstudier gissar jag på NO-sidan av Tarrekaise. Vi ser då topparna Tjilaktjåhkkå o Biernnagajsse samt skymtar topp 1658 till vänster i bakgrunden.
Alldeles rätt, och extra poäng för namnen på topparna. Ett intressant fjäll som har både gajsse och tjåhkkå i sig, utsikten från toppen borde vara häftig. Står så klart på bucket listan, kanske nångång...
Nästa bild, var så god!

Okej. Då tar jag chansen att lägga in en av mina. Vart är bilden tagen?

Bilagor

• Bild nr 2 till utsidan.JPG
    Bild nr 2 till utsidan.JPG
    4.7 MB · Visningar: 232

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Jag har ingen aning, håller mig normalt på lägre nivåer. Men gissa måste man ju. Med tanke på din bostadsort kanske vi rentav är i Västerbottens län?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips