Gissa position

Dåså. Var ligger denna tältspikskrökande tältplats?

Bilagor

• gissa-position-002.jpg
    gissa-position-002.jpg
    1,014.8 KB · Visningar: 220
Jag har ingen aning, håller mig normalt på lägre nivåer. Men gissa måste man ju. Med tanke på din bostadsort kanske vi rentav är i Västerbottens län?

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!
Hehe, fyndigt svar! Men inte till så mycket hjälp eftersom nästan alla glaciärer finns i Norrbottens län. Jag gissar vidare på ett mer glaciärtätt område - Kebnekaisefjällen?

Då gissar jag på den sydligaste glaciärrest jag hittar på kartan i Norrbottens län, som dessutom går att få ihop någorlunda med terräng o fotoriktning. Nämligen sadelpunkten mellan Norra o Västra Fierras.

Årtalet begränsar det faktiskt ordentligt. Norrbottens län skapades förvisso 1810 men Arjeplog och Arvidsjaur hängde kvar i Västerbotten till 1837.
enok har alltså hittat rätt kommun.
Men tältplatsen ligger lägre i höjd och på andra sidan genomfartsleden.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.