Gissa position

Tror att Dania knep den men om det mot förmodan skulle vara fel slänger jag iväg en chansning jag trillade över på lantmäteriets kartor. Jag tror alltså att vi står norr om sjön Råvejávrre med blick söderut. Bifogar länk till position nedan. Om jag har fel (vilket jag troligtvis har) kan vi väl komma överens om att det i alla fall var något likt? Rent sjömässigt...

Hmm, håller med dig Per men samtidigt så är ni så duktiga att avvaktar man enbart lite så kommer rätt svar
Nåväl jag gissar på att du är kvar i samma område och att vi tittar ut över Rádujávri från syd mot norr, och norr om Alisjávri
Tack för ditt genmäle och din gissning! Även jag tycker att terrängen påminner om Alisjávri, men nej, vi ska en bra bit söderut.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Tror att Dania knep den men om det mot förmodan skulle vara fel slänger jag iväg en chansning jag trillade över på lantmäteriets kartor. Jag tror alltså att vi står norr om sjön Råvejávrre med blick söderut. Bifogar länk till position nedan. Om jag har fel (vilket jag troligtvis har) kan vi väl komma överens om att det i alla fall var något likt? Rent sjömässigt...

Visst liknar det Råvejávrre eftersom gissningen är helt rätt! Varsågod, din tur att lägga ut en bild!

Vad roligt att äntligen kunna gissa på något! Det finns ingen vits med att dra ut på tiden, vart hittar vi denna ljuva tältplats?

Tältplats.jpg

Det liknar väldigt mycket östra stranden av den lilla sjön strax öster om Vassalaomijavri, med utsikt mot Sielmmacohkka.
Givetvis har du helt rätt! Var lite orolig att @Swift skulle knipa den först då jag vet han varit där (det var han som rekommenderade turen över Mårma för ett par år sedan). Fantastiskt turförslag, tack ännu gång!

Nu är det din tur Enok!

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.