Gissa position

Tror att Dania knep den men om det mot förmodan skulle vara fel slänger jag iväg en chansning jag trillade över på lantmäteriets kartor. Jag tror alltså att vi står norr om sjön Råvejávrre med blick söderut. Bifogar länk till position nedan. Om jag har fel (vilket jag troligtvis har) kan vi väl komma överens om att det i alla fall var något likt? Rent sjömässigt...

Hmm, håller med dig Per men samtidigt så är ni så duktiga att avvaktar man enbart lite så kommer rätt svar
Nåväl jag gissar på att du är kvar i samma område och att vi tittar ut över Rádujávri från syd mot norr, och norr om Alisjávri
Tack för ditt genmäle och din gissning! Även jag tycker att terrängen påminner om Alisjávri, men nej, vi ska en bra bit söderut.

Tror att Dania knep den men om det mot förmodan skulle vara fel slänger jag iväg en chansning jag trillade över på lantmäteriets kartor. Jag tror alltså att vi står norr om sjön Råvejávrre med blick söderut. Bifogar länk till position nedan. Om jag har fel (vilket jag troligtvis har) kan vi väl komma överens om att det i alla fall var något likt? Rent sjömässigt...

Visst liknar det Råvejávrre eftersom gissningen är helt rätt! Varsågod, din tur att lägga ut en bild!

Vad roligt att äntligen kunna gissa på något! Det finns ingen vits med att dra ut på tiden, vart hittar vi denna ljuva tältplats?

Tältplats.jpg

Det liknar väldigt mycket östra stranden av den lilla sjön strax öster om Vassalaomijavri, med utsikt mot Sielmmacohkka.
Givetvis har du helt rätt! Var lite orolig att @Swift skulle knipa den först då jag vet han varit där (det var han som rekommenderade turen över Mårma för ett par år sedan). Fantastiskt turförslag, tack ännu gång!

Nu är det din tur Enok!

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.