Gissa position

Helt rätt. Laddjujohka sett från Tuolpagorni.
Ja, ovanlig bildvinkel kanske, men fick det rätt ändå efter lite kartstudier. Nästa bild, vad heter fjället?
IMG_1772.JPG

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Om jag för pekaren över bilden så läser jag namnet på ett fjäll, låt vara utan en viss accent. Kan det vara rätt svar? Ett av våra högsta fjäll i så fall.........

Nej, inte alltid Pältsan :)

Om jag för pekaren över bilden så läser jag namnet på ett fjäll, låt vara utan en viss accent. Kan det vara rätt svar? Ett av våra högsta fjäll i så fall.........
Jo det där med file-namnet på bilden var bara att leda vilse någon :)

Och här har vi det rätta svaret! Tjåmuhas 1745 m vid Ballinvaggi, här en bild till:
IMG_3663.JPG

Nästa bild, var så god!

• Gilla
Reactions: EHJ
Underbara hemmafjäll. skickar en bonusbild från i maj på samma fjäll, på en av dom tydliga ryggarna ner som kan ge rolig åkning om stjärnorna står rätt:

Bilagor

• IMG_8591.JPG
    IMG_8591.JPG
    1.4 MB · Visningar: 109

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.