Gissa position

Bjuder på en bild till, kanske blir det lättare?
Goducohkka.jpg

Om jag för pekaren över bilden så läser jag namnet på ett fjäll, låt vara utan en viss accent. Kan det vara rätt svar? Ett av våra högsta fjäll i så fall.........

Nej, inte alltid Pältsan :)

Om jag för pekaren över bilden så läser jag namnet på ett fjäll, låt vara utan en viss accent. Kan det vara rätt svar? Ett av våra högsta fjäll i så fall.........
Jo det där med file-namnet på bilden var bara att leda vilse någon :)

Och här har vi det rätta svaret! Tjåmuhas 1745 m vid Ballinvaggi, här en bild till:
IMG_3663.JPG

Nästa bild, var så god!

• Gilla
Reactions: EHJ
Underbara hemmafjäll. skickar en bonusbild från i maj på samma fjäll, på en av dom tydliga ryggarna ner som kan ge rolig åkning om stjärnorna står rätt:

Bilagor

• IMG_8591.JPG
    IMG_8591.JPG
    1.4 MB · Visningar: 106

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 9 kommentarer
Hmm, inte lätt, men det branta fjället långt till höger i bild liknar Suvlåjvvive i Vindelfjällen. Är du möjligen där någonstans?

nä söder om vindelfjällen. en till bild från toppen som ledtråd.

Bilagor

• 20211016_152557.jpg
    20211016_152557.jpg
    4.7 MB · Visningar: 126
Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips