Jaha, snyggt bemötande avslutad210712. Hur kommer det sig att du inte kunde skriva tex: "kul att du publicerar bilder och vill vara med i denhär tråden! men vi brukar bara publicera en bild åt gången så gör gärna det nästa gång"
I första inlägget i tråden 2007 står det "Var är följande bilder tagna?" så jag testade med två bilder, men var lite ödmjuk efter som jag inte vet hur ni som deltar har brukat göra.
Jag skiter faktiskt i hur du tänkte och vill inte veta heller. så du behöver inte svara och föra vidare den dåliga stämningen du skapade, iallafall hos mig som blev glad att jag kände igen förra bilden och svarade rätt. sen hade jag en bild som jag tyckte var kul, när jag är på glaciären Rivgojiehkki (skotern står på svenska sidan, och som den miljömupp jag är så är jag där och förpestar miljön med skoter för att mäta massbalansen i klimatforskningssyfte, och jag vill inte veta dina åsikter om det).
Att tolka varandra välvilligt och ge folk en eller två tre fyra fem sex sju chanser på och utanför internet försöker jag göra, men har inga problem med att säga ifrån när nån beter sig dåligt. Ta lite tid på dig innan du svarar nästa gång, och låtsas att du svarar till dig själv eller nån kär vän, eller till nån som kanske haft en dålig dag och loggar in på utsidan för att få nörda lite kring fjäll med likasinnade.
Åter till ämnet och skakar av mig skitstämningen.
Henning K rätt på dasset Unna Räita och Pyramiden!
Och materazzi rätt på Rivgojiehkki!
I bakgrunden ser vi faktiskt nästan exakt platsen på förra bildgåtan, du stod nog bara några hundra meter nedanför där den långa skuggan slutar vid Lulip Muorahiscohkka (fjället just vid tjäkjastugan) och så ser vi en massa andra spännande fjäll som sielmmacohkka och bossoscohkka.
Så ny bild av nån av er två, kanske bra med en bild i taget i fortsättningen, lättare med bara ett rätt svar.
Henning K och materazzi ni bestämmer vem av er som lägger upp nästa bild!