Gissa position

avslutad210712

Gäst
Har ingen aning om namnet på dalen men jag gissar på dalen där Tjaktjaure-kåtan är belägen dvs ovanför Alesjaure sameby.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
kul!
ok jag vet inte reglerna eller hur ni brukar göra i denhär gruppen, men testar med två bilder.
Bild nr 1 rykande färsk från igår eftermiddag-vad heter fjället bakom dasset?
Bild nr 2 - vad heter glaciären som jag glassar på?

Bilagor

• IMG_7673.JPG
    IMG_7673.JPG
    2.1 MB · Visningar: 196
  • 20170424_154408.jpg
    20170424_154408.jpg
    441 KB · Visningar: 195
Den första bild tror jag - utan att har varit där ;) - dassen står vid Unna Raitastugan och fjällen är Pyramiden.
Den andra bild - ingen idee...

avslutad210712

Gäst
kul!
ok jag vet inte reglerna eller hur ni brukar göra i denhär gruppen, men testar med två bilder.
Bild nr 1 rykande färsk från igår eftermiddag-vad heter fjället bakom dasset?
Bild nr 2 - vad heter glaciären som jag glassar på?

Reglerna är enkla. Den som svarat rätt på sista gåtan lägger ut nästa bild som ska vara tagen inom Sveriges gränser.

Så förslaget är att vi struntar i att gissa på de här bilderna.

Annars kommer jag att lägga ut nya bilder varje dag i fortsätningen. Tagna utomöands.

Och jag skojar faktiskt inte.

Reglerna är enkla. Den som svarat rätt på sista gåtan lägger ut nästa bild som ska vara tagen inom Sveriges gränser.

Så förslaget är att vi struntar i att gissa på de här bilderna.
Nu undrar jag varför vi skall strunta i att gissa på just denna bildarna?
Han har ju gissat rätt på den sista, och minst den första är ju från Sverige - om min gissning nu är rätt...
Den andra vet jag ingen om, men även den kan ju vara inom "regelområdet".

Men vi kan ju självklart komma överens att bara gissa på en bild...

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.