Gissa position

Det är varken Mahtujågåsj eller Gådokjåhkå. Den kända leden jag syftade till är inte Kungsleden. Det är väglöst där och inget ställe man normalt sett kommer till.
Bifoga en bild hur det såg ut åt motsatt håll. Ravinen korsades dagen efter på morgonen. Den var ungefär en trygg timmes vandring från lägerplatsen.
 

Bilagor

  • IMG_8127_1.jpg
    IMG_8127_1.jpg
    1.3 MB · Visningar: 141
Senast ändrad:
Det är rätt, bra jobbat. Att kunna se vilket berg det är från den lilla snutten som syns i bilden är imponerande. Med vattnet som ska vara icke vadbart menade jag Miellädno. Och det är Padjelantaleden som inte är så jättelångt bort.
Varsågod, nästa bild.
 
Senast ändrad:
Så bra. Jag har aldrig varit där men med ledtrådarna gick det vägen.

Ny bild med samma fråga. Vad heter det här vattendraget? (En person kom lite nära kameran och är därför "blurrad" av integritetsskäl.)
cvzdfrt7684.jpg
 
Nej, jag känner inte igen mig. Men lövdominansen får mig att tro på Lappland. Och träsnickerierna tycker jag pekar mot Västerbotten. Hur låter det?
 
Det låter ganska bra. Lappland är rätt man Västerbotten är det inte. Just träsnickerierna kan leda en fel i den här gåtan. Kortet är ungefär tio år gammalt.
 

avslutad210712

Gäst
Fick direkt känslan av att det var den bron men tyckte att den kändes för lång men efter att ha tittat på foton föll poletten ner. Kör en bro som troligen inte blir alltför långlivad.
 

Bilagor

  • 20080709-132706-00-d5d.jpg
    20080709-132706-00-d5d.jpg
    1.4 MB · Visningar: 160
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...