Gissa position

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Aaaah, du menar den sjön 1022? Japp, det är helt korrekt! Utsikten är inte att klaga på, magnifik åt alla håll! Och Staika och Tarraure från förra bildgåtan syns på första respektive sista bilderna nedan. :)

a0.jpg
b.jpg
c.jpg

Synd med den dåliga utsikten, granntoppen Saitaristjåkkå har en ovanligt alpin resning för att vara i svenska fjällen. Någon som har bild o vill lägga upp den kan passa på, jag har inga.

Verkar ha klingat av lite så jag lägger upp en bild. Är faktiskt inte helt 100 själv på vilken topp detta då den var långt borta o zoomade max men har mina aningar :) så vilken topp är detta?
Bild11.JPG

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips