Gissa position

Hmmmmmm. Då gissar jag att du har skidat längs med Miellädno österut (norra sidan?), vänder dig om nånstans mellan Máhttoajvve och Álátjåhkkå och blickar åt sydväst. Skulle kanske kunna vara Sulitelma man ser i horisonten. Kanske.

Senast ändrad:
Bra gissning....jag har gått där på sommaren och det finns tydliga likheter. Men den här dalgången går inte i öst-västlig riktning...

/ Stefan

DSC05664.JPG

Vilken topp är det som gömmer sig i molnen?

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 9 kommentarer
Flera dagars kartstudier tog det, men så lyckades jag att gissa rätt! Ett sällan besökt fjäll måste det vara, jag minns inte att någon har skrivit om det på Utsidan. Fin terräng ser det ut att vara. Nästa bild, var finns de här stenformationerna?
DSC00810.JPG

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips