Gissa position

Jag var uppe på Bálggástakčorru för tio år sedan med nästan samma vy. Šielmmačohkka ligger fortfarande på att-göra-listan för mig också, men med tanke på hur sällan jag orkar upp på höga toppar så riskerar den nog att stanna där ett bra tag framöver eller kanske för alltid...

Jag letar rätt på en ny bild i morgon om ingen annan hinner före.
 
Detta skulle möjligen kunna vara den berömda tältplatsen på västsidan av Bielloriehppe. I så fall tittar vi mot Stuor Skoarkki i den övre bilden och in i Sarvesvagge i den nedre bilden. Rätt eller fel så verkar det vara en makalös plats att bo på! Finns det vatten här uppe?
 
Detta skulle möjligen kunna vara den berömda tältplatsen på västsidan av Bielloriehppe. I så fall tittar vi mot Stuor Skoarkki i den övre bilden och in i Sarvesvagge i den nedre bilden. Rätt eller fel så verkar det vara en makalös plats att bo på! Finns det vatten här uppe?

Aj-aj-aj vad det bränns, men det här är faktiskt en ännu bättre tältplats i närområdet (en av de platser du nämner som vi tittar mot är korrekt) - Gissa var!

(Ja det finns vatten på både den plats du gissade på och den plats jag här slagit upp tältet på)
 
Du är väl på nån av stolarna, Lulep, kanske?

Och då var vi helt rätt - på kanten av Lulep Stuollo!

Förmodligen den bästa tältplats jag hittat i Sarek hittills. Lite längre från kanten finns gott om ytterligare tältplatser. Det fanns två bäckar med rinnande vatten däruppe i slutet av augusti i år då jag var där, men jag kan tänka mig att det kan vara ont om vatten i slutet på en torrsommar. Det är lite jobbigt att ta sig hit med mycket blockterräng på vägen...

20200826_114230.jpg
20200826_114455.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.