Gissa position

Helt rätt! Efter en vecka med med dagsturer från stuga med barnen i Hemavan tog vi Vildmarksvägen och tältade längs vägen. Ett kanonäventyr barnen älskade trots gråväder och regn.

Och ledtrådarna..... Beppe Wolgers (BW) var en av skäggen som låg bakom filmen Dunderklumpen där bland annat jätten Jorm och (jag tror) Blåsjön figurerar. Z824 var såklart vägnumret.

Ny bild!

Peter

Senast ändrad:
Ok, var ær vi nu?
IMG_20190822_144120 (1).jpg

Jag har ett starkt känsla om vad vi ser: Torneträsk med bla Gáissevárri.
Men var är du?
Det far jag inte riktig ihop, en bra bit västerut. Nagonstans längs Norkalottleden mellan Tornehamn och Pålno? Även om jag inte far det ihop med mina egna minnesbilder...

Ja, det ær riktigt. En halvtimma innan Pålno om man går från Tornehamn. Jag tror bilden ær tagen mitt på leden.
Hær lite utzoomad:
IMG_20190822_144120.jpg

Chansar friskt att vattnet är Torne träsk, fotar i ost-syd-ostlig riktning. Kanske är det Kaisepakte som visar en lodrät profil som flackar av nedanför? Är du på väg till/från Vadvetjåkka

Peter

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jag inser att jag missade att skriva det viktigaste, att Henning var korrekt nog så han får poængen.
Varsågod med ny bild Henning!

Jag tror vi ser den inre delen av Neasketvágge, nordväst om Singistugorna i Kebnekaisefjällen. Fotoriktning VNV. Unna Ruskkas till vänster i bild.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.